Ekonoom.sk

Hľadám účtovníka
Budem zamestnávať
Chcem sa poradiť

Ekonoom.sk

  • Daň z príjmov
  • Daň z pridanej hodnoty
  • Začínajúci podnikatelia
  • Daňové výdavky
  • Živnostníci
  • Mzdy a odvody
  • Legislatívne novinky
  • Podvojné účtovníctvo
  • Obchodné spoločnosti
  • Zo života Ekonoom.sk
Menu
  • Daň z príjmov
  • Daň z pridanej hodnoty
  • Začínajúci podnikatelia
  • Daňové výdavky
  • Živnostníci
  • Mzdy a odvody
  • Legislatívne novinky
  • Podvojné účtovníctvo
  • Obchodné spoločnosti
  • Zo života Ekonoom.sk
Postup registrácie zásielkového predaja do Madarska v roku 2019
02.04.2020
/
Mgr. Gábor Hulitka
/
Viac komentárov

Registrácia pri zásielkovom predaji do Maďarska v roku 2020

 V článku sa budeme venovať problematike dodávania tovaru do Maďarska a následnej registrácii na Daňovom riaditeľstve v Budapešti.  Samotná registrácia je pomerne komplikovaná záležitosť a skrýva nemalé prekážky pre podnikateľov. Naším cieľom je oboznámiť vás o postupe registrácie na základe našich skúseností.

„Napriek tomu, že samotné vykonanie registrácie je administratívne náročné, veľkosť trhu v Maďarsku je aj naďalej zaujímavým rozširovaním sa pre slovenských podnikateľov.“

Čo je zásielkový predaj?

 Zásielkový predaj využívajú najčastejšie firmy, ktoré predávajú cez internetové obchody formou zásielkového predaja rôzny tovar, a to pre právnické alebo fyzické osoby. Zásielkový predaj je upravený v § 6 a v § 14 zákona o DPH.  Zásielkovým predajom je dodanie tovaru, ktorý je odoslaný alebo prepravený dodávateľom alebo na jeho účet z členského štátu iného ako je členský štát v ktorom sa skončí odoslanie alebo preprava tovaru a odberateľom je osoba, ktorá nemá pridelené identifikačné číslo pre daň t.j. nemá pridelené identifikačné číslo pre DPH. Čiže zvyčajne sa jedná o konečného spotrebiteľa.

 Pri  zásielkovom  predaji  sa  uplatňuje  princíp  zdanenia v krajine  pôvodu čo znamená,  že tovar je  zdanený  v členskom  štáte  dodávateľa, ale  len  do určitej hodnoty  dodaného  tovaru bez dane.  Z uvedeného dôvodu je dôležité poznať hodnoty (limity) pre zásielkový predaj v jednotlivých členských štátoch. Limit sa sleduje vždy za kalendárny rok.

 Ak dodávateľ   prekročí  hodnotu pre zásielkový predaj stanovenú  členským  štátom, do ktorého  tovar  dodáva je povinný  požiadať  o pridelenie identifikačného čísla pre DPH  v  tomto  členskom  štáte a uplatniť sadzbu dane daného členského štátu. V tom prípade sa  uplatňuje  princíp  zdanenia  v krajine  určenia.

Aká je hranica zásielkového predaja do Maďarska?

 Hranica hodnoty tovaru dodaného formou zásielkového predaja je 35 000 € bez DPH čo je v prepočte približne 11 402 300 Ft. Odporúčame však vždy prepočítať podľa aktuálneho kurzu z NBS. Pred prekročením limitu vzniká na základe zákona o dani z pridanej hodnoty (DPH) povinnosť registrovať sa v krajine pre účely dodania tovarov. Tieto hranice sú určené v rámci EÚ z dôvodu, aby DPH zostávala v krajine kam sa tovar predáva.

Zásielkový predaj do Maďarska v roku 2019

Povinnosť a postup registrácie pri zásielkovom predaji

 Ak vaša spoločnosť obchoduje alebo predáva do Maďarska tovar, obrat za kalendárny rok nesmie presiahnuť hranicu 35 000 € bez DPH. Ak túto hranicu prekročíte tak dňom prekročenia tejto hranice vám vzniká registračná povinnosť a to na daňovom riaditeľstve v Budapešti, pričom bez pridelenia maďarského DIČ nemôžete ďalej fakturovať!

 Tu chceme upozorniť na zdĺhavý proces registrácie, ktorý môže trvať aj 6 týždňov, a preto je dôležité včas absolvovať proces registrácie. Ak registrujete firmu po dosiahnutí obratu 35 000 €, musíte oznámiť dátum dosiahnutia obratu aj keď to bolo spätne 2 – 3 mesiace a dodatočne podať priznanie za dané obdobie.

Dôležité tlačivá:

1. Korektné vyplnenie tlačív a ich príloh pod označením 20T201
2. Potvrdenie z daňového úradu o postavení slovenskej spoločnosti
3. Podpisový vzor – overený notárom aj v maďarskom jazyku
4. Plná moc, ak to vybavuje iná osoba ako konateľ

 Od pridelenia maďarského DIČ budete musieť za spoločnosť povinne podávať daňové priznanie za každé zdaňovacie obdobie do 20. kalendárneho dňa v nasledujúcom mesiaci do Maďarska. Prvý rok je povinnosť podávať mesačné daňové priznania, ktoré sa podávajú na tlačive typu 2065. Na začiatku každého roku sa zdaňovacie obdobie prehodnotí podľa predchádzajúcich období,  ktoré sa mení podľa výšky daňovej povinnosti. Ak máte daňovú povinnosť vyššiu ako 1 000 000 Ft, ste povinný podať daňové priznanie, odviesť daň a automaticky sa stanete mesačným platcom DPH. Avšak daňovník o tomto nedostane oznámenie.

Na podávanie priznania máte 2 možnosti:

1. Vypracovanie a podávanie cez elektronickú podateľňu ÁNYK
2. Vypracovanie cez program ÁNYK a podávanie prostredníctvom Slovenskej pošty

 Na vypracovanie daňového priznania daňovník musí mať nainštalovaný program ÁNYK, ktorý generuje daňové priznanie. Ak daňovník má vybavenú elektronickú bránu cez ktorú komunikuje, môže priznanie aj elektronicky podať. V opačnom prípade len fyzicky prostredníctvom pošty.

Ak by ste potrebovali kompletnú registráciu vašej spoločnosti neváhajte nás kontaktovať.

Mgr. Gábor Hulitka

Konateľ a spolumajiteľ účtovnej spoločnosti Ekonoom.sk s.r.o., v doterajšej práci  sa venoval prevažne účtovníctvu malých firiem fyzických  a právnických osôb. Aktívne sa pripravuje na znaleckú činnosť v odbore Účtovníctvo, daňovníctvo a personalistika. Je asistentom audítora a autor knihy Chyby účtovníctva.

 

 

3 komentáre k “Registrácia pri zásielkovom predaji do Maďarska v roku 2020”

  1. Spätné upozornenie: Zásielkový predaj do HU | Ekonoom.sk
  2. Julia píše:
    17. novembra 2016 o 22:24

    Dostali sme pokutu vo výške 300 tisíc forintov od daňového úradu z Maďarska za nepodanie daňového priznania. Je možne sa odvolať voči rozhodnutiu?! Je to veľmi vysoká pokuta a neviem ako si takúto pokutu nárokovať u zamestnancov! Viete mi poradiť na koho sa môžeme obrátiť v takomto prípade.
    Ďakujem

    Odpovedať
    1. Bc. Gábor Hulitka píše:
      18. novembra 2016 o 14:28

      Dobrý deň,
      voči rozhodnutiu je určite možnosť sa odvolať, ale neviem či to Vám pomôže. Všeobecne sú v Maďarsku vysoké pokuty za nepodania a za chyby v účtovníctve, je potrebné to riešiť v rámci zákonníka práce, ak to chcete nárokovať od zamestnancov. Ja odporúčam nájsť si účtovnú firmu bud na Slovensku alebo v Maďarsku, ktorá Vám bude tieto služby dodávať a pri následnej pokute ju nárokovať späť.
      S pozdravom
      Hulitka

      Odpovedať

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Cleantalk Pixel
Ekonoom.sk rešpektuje vaše súkromie. Získané informácie nepredávame tretím stranám. Ďalším prezeraním našich stránok akceptujete používanie cookies.SúhlasímOdmietnuť
Ochrana súkromia

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vždy zapnuté
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
ULOŽIŤ A PRIJAŤ