Ekonoom.sk

Hľadám účtovníka
Budem zamestnávať
Chcem sa poradiť

Ekonoom.sk

  • Daň z príjmov
  • Daň z pridanej hodnoty
  • Začínajúci podnikatelia
  • Daňové výdavky
  • Živnostníci
  • Mzdy a odvody
  • Legislatívne novinky
  • Podvojné účtovníctvo
  • Obchodné spoločnosti
  • Zo života Ekonoom.sk
Menu
  • Daň z príjmov
  • Daň z pridanej hodnoty
  • Začínajúci podnikatelia
  • Daňové výdavky
  • Živnostníci
  • Mzdy a odvody
  • Legislatívne novinky
  • Podvojné účtovníctvo
  • Obchodné spoločnosti
  • Zo života Ekonoom.sk
19.03.2015
/
Tím Ekonoom
/
Viac komentárov

Ako si vybrať správne (Virtuálne) sídlo?

V tomto článku budeme písať o sídle spoločnosti, ktoré si môžete dobrovoľne vybrať a bude uvádzané na všetkých dokladoch počas vášho podnikania.

Každá firma musí pri svojom vzniku uviesť sídlo svojej firmy (tzv. registračné sídlo firmy). Toto sídlo firmy sa zapisuje do Obchodného registra Slovenskej republiky.

Sídlo vašej spoločnosti môže byť adresa domu, bytu alebo nebytového priestoru.

V dnešnej dobe je veľmi rozšírená možnosť využiť službu virtuálneho sídla. Virtuálne sídlo je poštová adresa, kde je označenie vašej spoločnosti a kam vám bude chodiť pošta. Služby virtuálneho sídla sú ponúkané takmer v každom meste.

Dôvody využitia virtuálneho sídla môžu byť rôzne. Ak ste začínajúci podnikateľ nepotrebujete mať kanceláriu, keďže dopredu neviete ako bude váš biznis rentabilný. Nízke nájomné za virtuálnu kanceláriu vám môže zo začiatku podnikania znížiť fixné náklady.

Výhody virtuálneho sídla využijú aj podnikatelia, ktorí už podnikajú dlhšie a to najmä ak k výkonu svojej práce nepotrebujete každodenne sedieť v prenajatej kancelárií.

Pre podnikateľov z celého územia SR alebo pre zahraničných investorov je niekedy výhodné mať virtuálne sídlo v hlavnom meste – v Bratislave. Výhoda hlavného mesta spočíva nielen v imidži spoločnosti, ale napríklad aj menej častých návštevách daňových i finančných inštitúcií keďže v tejto časti Slovenska je najviac registrovaných firiem, podľa výpočtu na jednu firmu vychádza kontrola raz za 60 rokov.

Výhody virtuálneho sídlo vo väčších mestách

  • menšia pravdepodobnosť kontroly zo strany štátnych orgánov,
  • sídlo firmy v hlavnom meste alebo na prestížnejšej adrese môže mať v určitých prípadoch vplyv na uzavretie obchodu a prestíž,
  • nižšie mesačné náklady oproti prenajatej kancelárie.

Služby spojené s virtuálnym sídlom

  • notifikácia o prijatej listine: e-mailom, alebo SMS-kou,
  • preposielanie prijatých listín na konkrétnu adresu,
  • on-line evidencia prijatých listín – história prijatej pošty,
  • možnosť využitia konferenčných sál a rokovacích priestorov.

Ak potrebujete využiť službu virtuálneho sídla odporúčame si porovnať nie len cenu týchto služieb, ale aj kvalitu a serióznosť. Z vlastnej skúsenosti vieme, že treba dbať na overených poskytovateľov pretože niekedy dochádzajú do kontaktu s citlivými údajmi firmy.

Dôležité údaje pri výbere služby virtuálneho sídla:

  • najnižšia cena za jeden mesiac bez viazanosti,
  • adresa budovy alebo sídla,
  • čo poskytujú v rámci základnej cene,
  • či je možné platiť ročne, polročne, mesačne,
  • vypočítať koľko si ušetrite ak platíte na 2, 3 roky dopredu,
  • od kedy poskytuje tieto služby,
  • ochota personálu dodávateľa

Spoločnosť VIRTUAL OFFICE BRATISLAVA s.r.o poskytuje službu virtuálneho sídla v meste Bratislava na Dunajskej ulici. Túto službu zabezpečujú nie len na Slovensku, ale 6 rokov v maďarskom hlavnom meste v Budapešti.

Služby poskytujú na vysokej úrovni a majú rôzne balíky služieb:

  • Základný balík
    • Zápis adresy sídla
    • Zabezpečenie firemnej tabule
    • Zabezpečenie pohotovosti (10:00 -16:00)
    • Prevzatie poštových zásielok
    • Oznámenie o zásielkach emailom
  • Prémiový balík:
    • Zápis adresy sídla
    • Zabezpečenie firemnej tabule
    • Zabezpečenie pohotovosti (10:00 -16:00)
    • Prevzatie poštových zásielok
    • Oznámenie o zásielkach emailom
    • Posielanie listov poštou mesačne (SR)
    • Skenovanie a odosielanie listov
    • Neobmedzené prijímanie faxov
    • Bezplatné používanie rokovacej miestnosti
    • Skenovanie na adrese sídla
    • Záruka vrátenia peňazí

Ak by ste potrebovali sídlo Vašej spoločnosti v Bratislave alebo v Banskej Bystrici neváhajte nás kontaktovať.

Tím Ekonoom

Konateľ a spolumajiteľ účtovnej spoločnosti Ekonoom.sk s.r.o., študoval odbory hospodárska informatika a manažment malého a stredného podnikania. Je absolventom skúšky zodpovednej osoby pre ochranu osobných údajov a držiteľom významných účtovných a ekonomických certifikátov.  Odborne sa venuje podvojnému účtovníctvu a mzdám.

6 komentárov k “Ako si vybrať správne (Virtuálne) sídlo?”

  1. tomas pataky píše:
    19. apríla 2015 o 19:23

    Ak chcem sidlo zmenit, je moznost aby som mal len virtualne sidlo kam nam bude chodit posta? Poskytujete takuto sluzbu aj v inych mestach ako BA.

    Odpovedať
    1. Ing. Matej Sedliak píše:
      19. apríla 2015 o 19:30

      Dobrý deň, áno je to možné. My takúto službu neposkytujeme, ale v prípade záujmu Vám vieme odporučiť seriózneho poskytovateľa virtuálneho sídla v Banskej Bystrici.

      Odpovedať
  2. Rado píše:
    1. októbra 2016 o 12:54

    Dobry den, ak si zalozime virtualne sidlo, je mozne do danovych vydavkov zahrnut naklady z ineho miesta kde sa vykonava praca (z domu)? Napr.pomerna cast nakladov na najom, vodu elektrinu internet atd.

    Odpovedať
    1. Ing. Matej Sedliak píše:
      3. októbra 2016 o 19:34

      Dobrý deň,
      samozrejme v mnohých prípadoch sídlo spoločnosti nie je totožné s pracoviskom takže áno môžete. V prípade internetu sa to dá jednoducho percentuálne rozdeliť na osobnú potrebu a firemné účely. V prípade energií je to zložitejšie a neviem či to má význam riešiť, keďže sa bude jednať asi o eurové záležitosti v prípade nejakej miestnosti oddelenej v byte alebo v dome. Ťažko sa bude dokazovať koľko vody som minul na firemné účely.
      Ing. Matej Sedliak

      Odpovedať
      1. Rado píše:
        4. októbra 2016 o 17:06

        Je možné, aby živnostník fakturoval svoje služby obchodnej spoločnosti,v ktorej je konateľom? ide o služby,ktoré momentálne externe zabezpečujú iní dodávatelia,ale na niektoré činnosti by sme vedeli zabezpečiť interne (účtovníctvo,admin.práce)?
        Na tieto činnosti je ekonomicky výhodnejšie tieto služby zabezpečiť živnosťou ako prostredníctvom zamestnanca.

        Odpovedať
        1. Bc. Gábor Hulitka píše:
          4. októbra 2016 o 19:03

          Dobrý deň,
          s takouto situáciu som sa už stretol. Ak by ste boli jediným konateľom a spoločníkom firmy, náklady na vedenie účtovníctva a ďalšie fakturované služby pri daňovej kontrole by veľmi ťažko prechádzali. Ďalej zákon o správe daní (daňový poriadok) obsahuje ustanovenie, ktoré fakturáciu medzi živnosťou a s.r.o. významne ovplyvňuje. Podľa daňového poriadku daňový úrad pri správe daní neprihliada na právny úkon alebo inú skutočnosť rozhodujúcu pre zistenie, vyrubenie alebo vybratie dane, ktoré nemajú ekonomické opodstatnenie a ktorých výsledkom je účelové obchádzanie daňovej povinnosti alebo získanie takého daňového zvýhodnenia, na ktoré by inak nebol daňový subjekt oprávnený, alebo ktorých výsledkom je účelové zníženie daňovej povinnosti.
          Ak máte záujem túto problematiku riešiť, odporúčam to v rámci poradenstva.
          S pozdravom
          Hulitka

          Odpovedať

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Ekonoom.sk rešpektuje vaše súkromie. Získané informácie nepredávame tretím stranám. Ďalším prezeraním našich stránok akceptujete používanie cookies.SúhlasímOdmietnuť
Ochrana súkromia

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vždy zapnuté
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
ULOŽIŤ A PRIJAŤ